A Microsoft az Office 2013/2016-ban megkezdett irányvonalat folytatva a klasszikus Windows Office 2019 példányok helyett egyre inkább annak az előfizetéses változata felé tolta el a fejlesztés irányát. Az új funkciók így először az Office 365-ben válnak elérhetővé, és csak ezután jelennek meg az asztali alkalmazásokban.
Az Office 2013-ban a Microsoft a felhő-alapú, még hatékonyabb közös munkavégzésre helyezte a hangsúlyt, ami Microsoft fiókra, ill. vállalati vagy személyes OneDrive tárhelyre épül.
A 2019-es alkalmazások újdonságai hasznosak, de nem átütőek. Olyan kényelmi funkciókat és valamennyi alkalmazásban egyaránt használható újdonságokat tartalmaz, mint: a tollkészletek az érintőképernyős eszközöket, digitális tollat használó felhasználóknak; az ikonok és 3D modellek használatát a dokumentumokban; képek hatékonyabb háttéreltávolítását. A Word dokumentumokban az oldalak közötti könyvszerű navigáció mellett ott találjuk az új olvasási és oktatási eszközöket; az Excelben néhány új függvényt és diagramtípust; a PowerPointban az alakváltás áttűnést és a betekintő diákat; az Outlook pedig az e-mailek egyszerűbb rendszerezését kínálja a szűrt levelek funkcióval.
Az Office 2013/2016 verziójának készség szintű használata
Az alábbi ábra a további Office tanfolyamainkat tartalmazza: